Đorđević: Manjak kapaciteta za upravljanje projektima
19. april 2010. | 10:16
Izvor: Tanjug
Gradnja dela Koridora 10 kroz Srbiju napreduje najbolje u poslednjih 20 godina, a radovi na završetku tog putnog pravca kasne u najvećoj meri zbog nedostatka kapaciteta za upravljanje projektima, izjavio direktor konsultantske kuće Ju Build Zoran Đorđević.
"Postoji ozbiljna politička volja da se završi Koridor 10. Ono što ograničava priču jeste to što država poslednjih 20 godina nije stvarala ozbiljne kapacitete za upravljanje projektima“, naveo je Đorđević.
Đorđević je rekao da će, ako Koridor 10 u Srbiji bude završen i godinu dana kasnije nego što je najavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, do maja 2012, to biti najveći uspeh srpskog državnog graditeljstva u poslednjih nekoliko decenija.
"Domaća preduzeća dobro znaju da grade, ali imaju problema kad treba da sređuju papire po procedurama stranih banaka, pa se pojavi inostrani izvođač, donese svoje bankarske garancije, reference u poslednjih pet godina i sposobnost upravljanja projektima i dobije posao, a posle sve ostalo rade domaće firme kao podizvođači“, naveo je on.
Državi će, prema njegovim rečima, biti potrebno još neko vreme da usavrši sposobnosti da raspisuje transparentne i istovremeno zakonite i efikasne tendere.
On je naveo da je u toj oblasti dobro rešenje privatno-javno partnerstvo i dodao da za građenje puteva postoji mnogo uspešnijih načina od obične koncesije i da će to tek biti zastupljeno u Srbiji.
"Kad država počne da primenjuje moderne mehanizme podele rizika s privatnicima, mislim da ćemo imati jeftinije i kvalitetnije puteve", zaključio je Đorđević.
Komentari (1)
Unesite tekst komentara:
21. april 2010. 11:33:14
| 1. услов развоја Србије
0
Треба одредити приоритетне деонице Коридора 10 и ауто-путеве државног значаја: (1)ОБИЛАЗНИЦА око Београда, али одвајање пре Врчина, па поредјуго-западне стране Авале; (2)НИШ - СОФИЈА, који спаја не само Србију, Бугарску и Турску, него Немачку и Европу са Блиским Истоком (због тога нека сила кочи?); (3)Београд-Уб-ЧАЧАК, а даље ТРИ полу ауто-пута за: а)Ужице, Вишеград, Сарајево, б) Ивањица, Сјеница, Подгорица, Бар, в)Краљево, Рашка, Косовска Митровица; (4) Ниш-Лесковац-СКОПЉЕ-СОЛУН; (5) Нови сад-СУБОТИЦА (може и полу ауто-пут, јер се са Централном Европом повезујемо готовим ауто-путем преко Загреба)... Војвођански лоби је преокренуо приоритете, због својих аутономашких интереса (и још нечијих?), а на штету ДРЖАВНИХ и интереса СВИХ ГРАЂАНА Србије... бдј