Filmski festival u Kanu
Trijumf političke korektnosti
Autor: Zoran Preradović
Foto: Dušan Đorđević
U odluci da Zlatnu palmu dobije tajlandski reditelj Apičatpongu Verasetakulu nesumnjivo je ulogu igrala i politička situacija u Bangkoku gde krvavi sukobi demonstranata i vladinih snaga svakodnevno odnose živote. Sjajni Mihalkov i nepredvidivi Godar
Najveći filmski festival na svetu, Kan, istovremeno i najprestižnije mesto „za videti i biti viđen“, doneo je ove godine Zlatnu palmu tajlandskom reditelju neizgovorivog imena Apičatpongu Verasetakulu za film „Ujak Bunmi“, Gran pri francuskom sineasti Gzavijeu Bovoa za film „O bogovima i ljudima“, nepravdu velikom britanskom reditelju Majku Liju, fascinantnu petoiposatnu sagu Francuza Olivijea Asajasa o čuvenom teroristi Karlosu, novi bojkot festivala novotalasnog genija Žan-Lika Godara.
Razume se, i krizu kao refleksiju globalnih događanja koja se pre svega ogledala u manjem broju prijavljenih filmova i bitno skraćenim budžetima. Utisak je, da to, ipak, nije autorima okrnjilo kreativni potencijal. I da ne zaboravimo, bila su tu i čuvena braća Nikita Mihalkov i Andrej Končalovski. Prvi sa dugo čekanim nastavkom „Varljivo sunce 2“, dok je drugi promovisao crtani film „Krcko Oraščić“ u 3D tehnologiji.
Da biste pročitali besplatan članak, dovoljno je da imate otvoren osnovni nalog na EMG
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: