PRESSEK
Od reklama 3,7 milijardi
24. jun 2008. | 10:49
Izvor: Biznis
Gotovo polovina budžeta oglašivača, namenjenog masovnim medijima, završila je prošle godine u TV „Pinku"! Hrvatski etar i filmski studio od strateškog su značaja za Mitrovićevu Kompaniju.
Vlasnik kompanije „Pink internešenel" Željko Mitrović najveći je medijski magnat u regionu, a na njegovoj TV „Pink" prošle godine emitovana je gotovo polovina reklama u svim srpskim masovnim medijima!
Sedam kompanija
Kompanija „Pink „ je osnovana 1993. godine kao jedna od prvih medijskih kompanija u privatnom vlasništvu, a televizija „Pink" pokrenuta je godinu dana kasnije i danas je vodeća komercijalna TV na Balkanu.
- U sastavu „Pink medija grupe", jedne od „članica" kompanije „Pink internešenela", posluje sedam pravnih i finansijski nezavisnih kompanija koje su u stoprocentnom vlasništvu Željka Mitrovića - kaže Tanja Vojtehovski-Stevanov, direktor „Medija sistema" i PR kompanije, i ističe da TV „Pink" najbolje posluje i donosi najveće prihode svom vlasniku.
„Pink" je preuzeo od 40 do 45 odsto od ukupnog prihoda ostvarenog od reklama u masovnim medijima u Srbiji, čime je Mitrović „zabetonirao" lidersku poziciju u mas-medijima.
Vojtehovski kaže da TV „Pink" ostvaruje 100 odsto prihoda od reklama i prošle godine svom vlasniku je donela 3.710.967.518 dinara i najgledanija je komercijalna TV u Srbiji.
- Kada je gledanost programa u pitanju, TV „Pink" je najgledaniji i u Bosni i Hercegovini i u Crnoj Gori - kaže Vojtehovski i dodaje da su „Pinkovi" satelitski kanali najpopularniji u dijaspori, a da je najveća gledanost u Austriji.
Kanali koji se emituju satelitskim i kablovskim putem u inostranstvu i na koje se naši ljudi iz dijaspore „pretplaćuju" kupovinom TV kartice uglavnom se od toga i finansiraju i uglavnom na taj način ostvaruju prihode. Vojtehovski nije mogla da kaže koliki su prihodi od reklama i pretplate na satelitskim kanalima, ali je naglasila i da se na ovim programima ostvaruju značajniji prihodi od reklama, jer donose značajan dodatni prihod kompaniji.
Pored televizije, u sastavu „Pink medija grupe" su i radio i filmska produkcija „Pink films internešenel", koja ima devet najsavremenijih filmskih studija i pratećih objekata u Evropi, kao i kompletan paket integrisanih produkcijskih i drugih usluga.
Gigantski studio
- Do kraja 2007. godine se planira završetak izgradnje PFI studijskog kompleksa koji se nalazi na periferiji Beograda, 28 kilometara od centra grada, u Šimanovcima, i obuhvata 17 hektara površine - kaže Tanja Vojtehovski i dodaje da o ukupnoj vrednosti projekta ne može da govori, jer kompletna ulaganja nisu još završena, ali da je do sada u prvoj fazi realizacije uloženo 25 miliona evra.
Ona ističe da je ovo najveća investicija kompanije do sada i da Željko Mitrović sva ulaganja realizuje samostalno i bez partnera.
Da se ne šali u namerama da potpuno osvoji balkansko medijsko tržište, Mitrović je pokazao ulaskom u partnerstvo sa „Fešn kanalom", kao i nedavnom kupovinom lokalne hrvatske televizije „Net". Mitrović planira da umrežavanjem nekoliko lokalnih televizija napravi „Pink Hrvatska".
Mitrović je medijima potvrdio da će „Pink Hrvatska" biti formiran do kraja godine i da, iako je „Pink" odavno dostupan u Hrvatskoj preko satelita, on sada želi i „zemaljskim" putem da osvoji hrvatsko medijsko tržište i publiku.
Prema nezvaničnim informacijama, Mitrović je osim televizije „Net" kupio i TV „Dalmaciju", gradsku televiziju „Zadar", a pregovara i sa riječkom lokalnom televizijom.
Ispred RTS-a i B 92
Televizije u 2007. od oglašavanja zaradile su oko100 miliona evra, kaže Darko Broćić, direktor „ABG Nilsen", i dodaje da je ukupan prihod od reklama u mas-medijima u prošloj godini bio 175 miliona evra.
Prema istraživanjima ABG-a, „Pink" je televizija koja je zaradila najviše od reklama, na drugom mestu je RTS, dok je B92 treći.
Broćić objašnjava da komercijalne televizije zarađuju više od RTS-a, zbog ograničenja u oglašavanju koje RTS ima kao javni servis.
- Komercijalne televizije imaju prava da emituju do 20 odsto reklama u toku programa, što je 12 minuta u toku jednog sata, dok RTS može da emituje reklame u trajanju od šest minuta u toku jednog sata - kaže Broćić.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: