Sokovi na novom "testu"
Utakmica tek počinje
Autor: Vesna Lapčić
Foto: Branislav Ješić
Mnogi proizvođači sokova ne poštuju postojeće propise o kvalitetu, obmanjuju potrošače i nelojalni su konkurenti. Tokom ove godine očekuje se usvajanje novog pravilnika koji bi trebalo da poboljša kvalitet tog napitka na domaćem tržištu. Ova godina će biti teška za tu industriju, jer se potrošači odriču svega što im nije neophodno. Pad prodaje je već zabeležen u prošloj godini
Nekoliko je problema koji muče, doduše ne sve, proizvođače sokova: pad proizvodnje i prodaje, učestale kontrole udruženja potrošača koje dolaze do zaključaka da pojedini „varaju“ o kvalitetu, te uvođenje novog pravilnika, usklađenog sa propisima Evropske unije i daleko strožeg od postojećeg.
Prodaja sokova je, prema podacima Privredne komore Srbije, prošle godine opala za 8,4 odsto u odnosu na 2008, na 226.000 tona. Najviše su „pali“ sokovi od kontinentalnog i južnog voća, dok su kašasti „brendovi“ zabeležili najmanji pad prodaje. Potrošači su promenili navike, što potvrđuju i proizvođači ove robe. Današnji kupci ne samo što skuplje menjaju jeftinijim sokovima, već se često i odriču nekih proizvoda. Takvo ponašanje je nateralo mnoge proizvođače da se preusmere na stvaranje novih, jeftinijih marki.
Da biste pročitali članak, morate biti pretplatnik.
Prijavite se svojim korisničkim imenom i šifrom da biste pristupili ovom tekstu.
Komentari (0)
Unestite tekst komentara: