Štrajk taksista i autoprevoznika 1. septembra širom Srbije
23. avgust 2010. | 14:58
Izvor: Emg.rs
Granski sindikat taksi vozača i autoprevoznika Nezavisnost saopštio je danas da će 1. septembra u 10.00 početi generalni štrajk u svim većim gradovima Srbije.
Kako se navodi, taj štrajk će biti nastavak štrajka prekinutog 17. decembra 2009. godine, jer Vlada Srbije nije ispunila potpisani sporazum i nijedan problem nije rešen.
"Izuzeće od obaveze uvođenja fiskalnih kasa trajno ili bar do 1. januara 2013. nije izvršeno, zakonski ambijent za eliminaciju nelegalnog taksi prevoza i utvrđivanje najniže cene taksi usluga nije stvoren, takse na luksuz i tečni naftni gas nisu ukinute, a stimulacija za ekološka goriva nije uvedena", navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje, svi ovi zahtevi trebalo je da budu ispunjeni do kraja marta ove godine, ali Vlada Srbije je odstupila od postignutog dogovora i potpisanog sporazuma.
Komentari (1)
Unesite tekst komentara:
24. avgust 2010. 10:25:24
| Kad strajkuju moćni
0
Podsećanje na generalni štrajk taksista od 17. decembra 2009. ima smisla da bi se razumela najava novog štrajka i ponašanje vlasti prema moćnim štrajkačima. Po mestu štrajkovanja (protest „sporom vožnjom“), vremenu kada su to činili, dužini štrajka, broju moćnih učesnika u pregovorima, medijskoj pažnji i obećanjima u potpisanom sporazumu bio je to pravi „Blickrig“ taksista. Oni su samo 10 časova blokirali centar Beograda, a i neke druge gradove, i primorali vlast da sa njima pregovara.Vlada je za 24 časa čak tri puta zasedala! Sa taksistima je pregovaralo više ministara (M. Mrkonjić, P. Škundrić, S. Milosavljević...) a pominjani su kao važni za nalaženje rešenja i D. Dragutinović i gradonačelnik D. Đilas. Zapažena je i „uzdržanost“ u izjavama i poštovanju uredbi o načinu protestvovanja u Beogradu od strane ministra I. Dačića.
Mnogo važnije je šta su taksisti tražili. Najvažniji zahtev 6000 taksista i 400 autoprevoznika bio je - da im se ne uvode, ili makar da se do 1. januara 2013. godine odlože, fiskalne kase. Ostali zahtevi bili su su:1) da država garantuje minimalnu cena rada jedinstvenu za celu zemlju, 2) uklanjanje „divljih“ taksista sa ulica, 3) ukidanje takse za luksuz pri registraciji vozila, 4) jeftinije ekološke takse, 5) odlaganje primene zakona o vozilima „euro“ 3 i 4 motorima (čak do 2013. godine umesto propisane 2011. godine) i 6) ulazak predstavnika taksi udruženja, i sindikata u radnu grupu koja se bavi Zakonom o bezbednosti saobraćaja.
Oni su svoj glavni zahtev obrazložili, pored ostaloga, i sledećim razlozima:1) i sa ovim porezima ne mogu da prežive, 2) zašto „odjedanput“ da im se to uvodi, kad su u dugovima i kreditima zbog nabavljanja modernijih vozila, 3) neće te kase kad ne moraju da ih imaju advokati, 4) izdavanje fiskalnih računa bi ometalo saobraćaj, 5) to bi ih obavezalo da svaki dan novac nose na račun u banku, što je samo po sebi gubitak vremena i potencijalne zarade! Ovo samo znači da taksisti više zarađuju nego što žele da se fiskalnim računima prikaže.Bio je to osmi štrajk taksista u 2009. godini, dobro pripremljen, zakonit, sa Pregovaračik timom i namerom da „idu do kraja“, ali do tada najmasovniji, najkraći, najvidljiviji i najuspešniji.
Iz nove najave generalnog štrajka taksista vidi se da ni njima nisu ispunjena obećanja iz potpisanog sporazuma. Stoga oni, po ugledu na moćne advokate, s pravom traže da vlast poštuje ono što je potpisala i obećala. Opet je dobro izabrano vreme štrajka, sam početak školske godine i najvećih gradskih gužvi. Otkrili su da su im obećali i izuzeće od uvođenja fiskalnih kasa. Običnim posmatračima ostaje da vidimo novu „šifru“, kao kod moćnih advokata, kojom će se to ostvariti ili pravdati. U slučaju ispunjenja pomenutih zahteva taksista još jednom će se potvrditi selektivnost vlasti prema različitim štrajkačima u Beogradu i drugim mestima Srbije. Biće to i pokazatelj svojevrsne liste najmoćnijih interesnih grupa sa kojima vlast brzo pregovara i čije zahteve u najvećoj meri ispunjava. Prošli put su pregovore komplikovao najavljeni rebalans državnog budžeta. Ista situacija je i sada, s tim što je budžet u menjuvremenu punjen novim zajmovima, a vlast proklamuje brigu za socijalno ugrožene kategorije građana. Oni se najmanje voze taksijem, a taksisti će ovakvim rešenjima još više i brže „prazniti“ budžet. U oba slučaja to je pokazatelj bliskosti interesa moćnih štrajkača-taksista i gradskih i republičkih vladajućih političkih elita!