Potpisan predugovor za most Zemun-Borča
23. oktobar 2009. | 09:10 14:24
Izvor: EMportal
Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation potpisala je danas s Vladom Srbije i Gradom Beogradom predugovor o gradnji mosta Zemun-Borča, vredan 170 miliona evra.
Potpredsednik Vlade i ministar ekonomije Mlađan Dinkić rekao je da će 145 miliona evra, 85 odsto potrebnog novca, biti biti obezbeđeno iz kredita kineske Exim banke, a 25,5 miliona evra, 15 odsto, obezbeđuje Srbija. Taj dugoročni kredit je, po Dinkićevim rečima, dat po veoma povoljnim uslovima, s grejs-periodom od tri godine, fiksnom kamatnom stopom od tri odsto i rokom otplate od 15 godina.
Na osnovu predugovora bi do kraja godine trebalo da bude potpisan i konačan ugovor sa svim finansijskim detaljima, a sredinom iduće bi počela gradnja.
Kineska kompanija je obavezna da angažuje domaće proizvođače i da koristi domaći građevinski materijal do 45 odsto vrednosti projekta.
Po rečima Verice Kalanović, ministarke za Nacionalni investicioni plan, čije je ministarstvo nosilac projekta, kaže da se radi o regionalnom projektu jer taj most postaje deo obilaznice oko Beograda, a time i deo puta koji južni Banat povezuje s Rumunijom.
Veliku zaslugu za taj projekat, po rečima gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa, imalo je i razumevanje Ministarstva ekonomije za zahteve da se zaustavi prodaja Privrednog kombinata Beograd jer se znalo da će pri gradnji tog mosta biti potrebno zemljište te kompanije.
"Zato sad nema problema poput onih da se za zemljište koje je nedavno prodato traže desetine miliona evra. Nadam se da će grad koji 35 godina nije dobio nijedan most u narednih pet godina dobiti tri, odnosno onaj na Adi, Zemun-Borča i Obrenovački“, rekao je Đilas.
Kineski ambasador u Srbiji Vei Đinghua rekao je da je potpisivanje predugovora značajan potez konkretizacije strateškog partnerstva Kine i Srbije uspostavljenog za vreme posete predsednika Srbije Borisa Tadića Kini, u avgustu ove godine.
„Od oko 200 miliona evra kredita koliko je Kina spremna da nam odobri za infrastrukturne projekte, najveći kandidat za ostatak novca je južna obilaznica oko Kragujevca, da bi se između ostalog pomoglo i kompaniji Fijat automobili Srbija da pri transportu automobila izbegne centar grada“, rekao je Dinkić.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: