Pad potrošačkog poverenja u SAD
30. jun 2010. | 11:16
Izvor: Tanjug
Grad: Vašington
Poverenje potrošača u SAD ovog meseca je dramatično smanjeno, što je povećalo strahovanja od ponovnog klizanja u recesiju posle kratkotrajnog oporavka.
Poslovni sektor u SAD sa oprezom popunjava zalihe kako bi se pripremio za povećanje tražnje ako se ekonomija oporavi, ali se sada, s padom potrošačkog poverenja, pita ko će kupovati robu koja stiže u prodavnice.
Indeks potrošačkog poverenja je u junu skliznuo na 52,9 poena, sa 62,7 poena u maju, što je najveći pad od februara, pokazali su podaci privatne istraživačke grupacije Conference Board.
Pokazatelji iznad 90 poena generalno pokazuju da je ekonomija u solidnom položaju, dok iznad 100 poena označavaju jak rast. Taj indeks, baziran na ispitivanju 5.000 domaćinstava, nije prelazio 90 poena od početka recesije u decembru 2007, podseća AP.
Ekonomisti s pažnjom prate te pokazatelje, budući da potrošački izdaci, koji ne uključuju samo kupovinu robe, već i troškove, na primer, za zdravstvenu negu, učestvuju sa oko 70 odsto u ekonomskoj aktivnosti u SAD i od ključnog su značaja za jak oporavak.
Izveštaj o potrošačkom poverenju imao je uticaj i na Vol strit. Industrijski indeks Dau Džons je zaključen s gotovo 270 poena u padu, skliznuvši prvi put od 10. juna ispod 10.000 poena.
Komentari (0)
Unesite tekst komentara: